tisdag 13 september 2011











Jag har nu harvat igenom en säsong som i stort sett varit befriat ifrån cykling för egen del vilket på många sätt har varit skönt men på andra sätt så skulle jag kunna ha känt det som att jag saknat cyklingen...men nej, faktiskt inte!
Jag hann dock läsa ovanstående bok. =)


Jag har haft mer än fullt upp och lite till. För 4 veckor sedan t ex så bodde jag på Scandic Sergel Plaza mitt i hufvudstaden och hade det finfint med sin glänsande välpolerade mässing och flådiga fåtöljer.


I ärlighetens namn så hade en skata (fågelvarianten) uppskattat glansen ifrån mässingen, själv orkade jag liksom inte bry mig, det var ett hotell, hotell har en säng och man får frukosten serverad i restaurangen när man vaknar och därför älskar jag hotell. Man går in i rummet och stupar framlänges, vaknar efter 2 timmar med kläderna på, klär av sig och somnar om, vaknar och har maten serverad. Skitbra & nästan som hemma förutom att istället för att det är min kära sambo Bea som ligger sidan om så är det en husvill triathlet som jag inte hade hjärta att lämna på gatan, i ett tält eller var han nu tänkte sova, jag aktade mig noga för hon-varianten med tanke på Bea-monstret som kan anfalla hårt och länge...


Whoaaaaaa...


Jo jag var arenaansvarig på SM & Svenska cupen i triathlon 2011, dvs i år... ;)
På Kalmar Triathlon vart jag t o m SM-general vad det nu innebar förutom ÄNNU mindre sömn...Jo tjenare, titlar är jättebra, speciellt om de skrivs på papper för då går de att använda när toapappret är slut i BajaMajan!


Hur som haver så hade jag anmält mig till Kalmar tidigt i vintras för att kämpa igenom Kalmar "Ironman" i egenskap av tävlande (Jag ser inte varför det inte skulle bli en IM!) Och efter diverse mailväxling så slutade jag som att vara den person som var med och arrangerade hela kalaset och så här efter säsongen så var jag även tävlingsledare för Helsingborgs triathlon och därmed högst ansvarig samt även för SAILFISH Across Öresund Swim vilket är prexis vad det låter som, en simning över Öresund. Inte så bara kan jag lugnt konstatera i efterhand!


Det är inte en piss i Mississippi att arrangera en tävling vare sig det är ren tävling eller ett rent motionsarrangemang, förutsättningarna är de samma. Att år efter år sedan jag började cykla i åtta årsåldern ha deltagit i diverse arrangemang betalat ett par tior för att få vara med och ibland gnällt på att anmälningsavgiften varit hög så gnäller jag inte längre. 


Öresundssimningen tog jag 300 pesetas för och det gick inte ens runt! Jag hade utgifter för kommunikationsutrustning, bränsle till 3 båtar på ett par tusen och mat till de tävlande var en välkänd restaurang i HBG saltade notan för deltagarna som jag delvis fick ta ur egen kassa för att kompensera...


Gnälla? Nix, jag flyttar hela minkemanget med även strandbotten som perspektiv vilken inte är varken gångbar eller simbar.
Nästa ställe utanför nya kallis som står klart i april 2012 är en fröjd för fossingarna! Start i knähögt vatten! 


Finge jag råda så hade Sveriges högsta idrottsliga utmärkelse på idrottsgalan gått till ÅRETS FUNKTIONÄR & de tilldelat priset till den som sov minst... 


Det är egentligen totalt vansinne och ren galenskap på en och samma gång vad dessa funktionärer bränner ner i tid och arbete på ett arrangemang. Jag är helt säker på att både förhållanden och det ordinarie jobbet tar rejält stryk av att man är rejält engagerad i föreningslivet oavsett sport. Allt det slit man lägger ner är ett heltidsjobb som man utför gratis utan någon som helst ersättning för jobbet.


Visst låter det fint med fria hotellnätter, gratis jättefrukost, milersättning & matersättning. Men när du halvt morrondrucken sätter dig på din MC som du köpte NY den 26 mars i år för att köra de 63 milen hem när den redan har 1325 mil på mätaren efter årets sista tävling så är det inte lika kul, speciellt inte som 45 av milen betas av i ösregn och du vet att du har cirkus 5-6 timmar att köra...


När jag körde UPP till stockholm AXA triathlon regnade det 62 mm i Nyköping...under tiden jag körde där, (2h) vilket är det mesta som trillat där sedan mätningarna började, konstigt att jag blev sur i 2 bemärkelser!!! När tidningen BIKE BADADE med det regnställ jag har under ett test blev de blöta i knäppningen och jag hade vattengympa på MCn för att hälla mig varm....


Varför kör man hoj i detta jefvela väder och varför lägger många människor ner så oerhört mycket tid och engagemang i något som i slutändan genererar ingenting för dem själva mer än en klapp på ryggen. Är det ens någon som vet namnet på personen som var drivkraften bakom förra eventet de var på?


Nope, som jag trodde...


Jag fick förfrågan och har ännu ej svarat att inför 2012 ska jag eventuellt:


*Vara med och driva Svenska triathloncupen


*Vara med och driva SM & RM i triathlon


*Vara projektledare/Banchef för Helsingborgs triathlon


*Vara projektledare för Gotlands Triathlon


*Vara projektledare för Øresound Ultimate triathlon (Arbetsnamn)...(Sveriges 2a triathlon på Ironman distans!)


*Vara projektledare för SAILFISH Across Øresound Swim (Som 2011)


*Vara projektledare för Navark Sally Bauer Øresound race (ren tävling)


*Vara projektledare för Brosimmet 2012 (Malmö-Köpenhamn)


Som ni kanske fattar så har jag en del på mitt samvete då ovanstående innebär en del feta avslöjanden om nästa års förfrågningar/åtaganden...och min sambo är faktiskt lyckligt ovetande då hon inte är det minsta intresserad av det jag håller på med... =)


Mellan arrangemangen är det kul om man kan koppla av...


...i år kopplade jag av med att vara Ledar-MC under Åstorps CK´s cuptävling i början på maj (var det va?) Helt enkelt skitkul! 
Jon W som var tävlingsledare och resten av Åstorparna uttalade att de var nöjda med min & de andras insats åxå och det är ju bra! =)


Samtidigt återstår ju frågan om jag får det högt eftertraktade jobbet och vilket engagemang jag då måste släppa? att den egna importverksamheten får stryka på foten är ganska självklart & SM samt Svenska cupen 2012 blir nerlagt för egen del och sedan återstår en hel del arrangemang som jag har fått ta en rejäl funderare över.
Jag vet vad jag prioriterar så däri ligger inte problemet men att jag avslöjar vad beror helt och hållet på utgången av min strävan att få mitt drömjobb. Får jag inte det så biter jag ihop och går vidare, får jag det så hänger några arrangemang och åtaganden löst men inte alla.


Satsningen på Ö till Ö är prioriterat då jag för 2 veckor sedan blev övertalad av Andre Fält som är en gammal elit-tjosan i triathlon ifrån den gamla goda tiden i början på 90-talet som jag slogs mot då att vi ska köra Ö till Ö 2012, jag sade JA efter 1 minuts funderingar, man måste ju ha ett mål...damned, när jag skadade knäet förra året så fortsatte jag med styrketräningen för att ha något att göra så nu är man 92 kilo fläskberg istället för 81 kilo triathlet och visst muskler väger mer än fett, visst det ser snyggt ut i spegeln...men röven vad det är mycket att släpa på...


...I torsdags vägde jag 88,5 efter 19 km löpning på badrumsvågen och idag 91,8 efter att ha satt personbästa på min egen löprunda härhemma efter 12 försök...


Under 45 minuter på 10 km! =) 


Jag måste bara gå igenom över 9 timmar av 38 gånger upp & ner i vattnet vid 10 km simning eller 54 km löpning vilket är lite mer än att klara milen under 45 minuter...




Den siste idioten är inte född än...tro mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar